Hvad er New Normal efter Coronakrisen?

Så er “the New Normal” så småt begyndt at melde sin ankomst igen, men hvad betyder det denne gang?

The New Normal blev til efter den store finansielle krise tilbage i 2007-2009. Efter finanskrisen gik hele verden i spare-mode. Forbruget faldt og opsparingerne steg. I vores tid har vi ikke oplevet en så omfangsrig økonomisk krise før, hvorfor vi nu gemmer til hårde tider. Denne adfærdsændring skabte fænomenet ”the New Normal”. Begrebet beskriver den ”nye” fremtid, der venter os, når en krise er slut, og livet går videre. Dog under nye omstændigheder.

Coronakrisen er ikke direkte sammenligneligt med Wall Street-krakket, eftersom det er en pandemi. Derfor kommer den højst sandsynligt ikke til at ramme økonomisk i samme omfang. Coronakrisen kommer derimod i høj grad til at påvirke arbejdsmetoder og behovet for digital udvikling. Inden for den industrielle verden har mange produktionsvirksomheder været udfordret på deres normale arbejdsmetoder, da digitalisering og nyere teknologier stadig kun anvendes i mindre grad. 

Vores bud på New Normal efter Coronakrisen

Vi oplever, at vores kunder på tværs af flere industrielle brancher har holdt gang i produktionen med det mest essentielle personale. Nu vender administrationen og ledelsen tilbage til en hverdag, hvor forsyningskæden er påvirket af coronakrisen, og de konsekvenser der følger med. De mange små og mellemstore producenter skal være endnu skarpere på deres egen evne til at levere og tjene penge. Det betyder, at de skal være bevidste omkring deres udnyttelse af kapaciteten og den reelle ydeevne sammenlignet med forventninger og teoretisk kapacitet. De skal også minimere enhver form for spild – hvad end det er kasserede produkter, produktionsstop, flaskehalse eller lav produktivitet blandt arbejdere på tværs af holdskift. Sebastian Sandig

Trendlog.io ApS

Hvordan har vi tilpasset os New Normal?

Skal flaskehalsen findes, og sætter du én eller flere medarbejdere på sagen, kan det koste mange timer og i sidste ende kroner. Så i disse tider, hvor effektivisering og en fejlfri produktionslinje er yderst vigtig, er digitale værktøjer og dataopsamlingssystemer vigtige elementer. De vil kunne minimere fejlene og effektivisere produktionen. Kundernes digitale behov er steget, og det kan vi mærke hos Trendlog.io, hvor arbejdsmetoderne også har ændret sig. 

Coronakrisen har også påvirket vores hverdag hos Trendlog.io i den forstand, at der er øget behov for digitale værktøjer og begrænset fysisk kontakt mellem leddene. Konsekvensen har været, at vi har måtte tænke endnu mere standardisering ind i vores processer og kontakten med både eksisterende kunder og onboarding af nye. Det sker bl.a. ved hjælp af online-møder (så vidt muligt) samt dokumentation og vejledning, som gør det letforståeligt for vores kunder at søge svar på spørgsmål og få vejledning til det produktmæssige.

Set med positive briller, kan coronakrisens påvirkning og den nye hverdag være med til at åbne for digitale værktøjer hos de mindre virksomheder. Så de kan bevare arbejdspladser til deres medarbejdere, og ruste dem til at blive mere konkurrencedygtige fremadrettet.
Læs med i næste blogindlæg, hvor vi kigger på corona-situationen med de positive briller. Vi kigger også nærmere på, hvorfor det er så vigtigt at følge med digitalisering, og hvorfor du skal gøre det nu!
For virksomhederne skal det ikke handle om at fyre eller spare medarbejdere, fordi man vil arbejde mere effektivt – i stedet skal det handle om, at virksomhederne kan bygge OVENPÅ

Klik under for at læse videre